Bilete online
M.I.S.A.PĂRUT
FOCUS DRAMATURGIA ROMÂNEASCĂ - spectacol invitat



M.I.S.A.PĂRUT

FOCUS DRAMATURGIA ROMÂNEASCĂ - spectacol invitat

vezi tot programul


Video


Imagini

Vineri 9 noiembrie 2018, ora 19.00 - Teatrul de Nord, Sala Studio

Spectacol invitat în proiectul Focus Drama

Reactor de creație și experiment, Cluj Napoca 

M.I.S.A.PĂRUT

Autor: Alexa Băcanu

Regia: Dragoș Alexandru Mușoiu

Scenografia: Anda Pop

Muzica: Danaga

Distribuția: Cătălin Filip, Raluca Mara, Oana Mardare, Bogdan Bob Rădulescu

Mulțumiri: Gabriel Andreescu, Cornel Mihalache, Dana Crăescu, Cosmina Oprea, Marian Cobuz, Robert Antal

 

Durata spectacolului: 80 minute

Vârstă recomandată: 16+

Spectacolul folosește stroboscop și nu este recomandat persoanelor cu epilepsie sau cu pace-maker.

Premiul pentru regie, Bucharest Fringe 2017
 


M.I.S.A.PĂRUT pleacă de la scandalul mediatic legat de Mișcarea de Integrare Spirituală în Absolut și relația ei cu justiția din România. Din povestea extrem de complexă din jurul MISA, creatorii M.I.S.A.PĂRUT au ales să vorbească în principal despre aspectele cele mai personale, despre modul în care au fost afectate de scandal persoanele care practică yoga la școala MISA, în special o tânără femeie care a fost internată cu forța la psihiatrie din cauza asocierii ei cu gruparea yoghină. 

În final, în loc de concluzii, rămân întrebări: ce este normal? Cât de periculoasă e o presă în căutare de scandal cu orice preț? Ce moștenire în atitudine și gândire ne-a rămas de la regimul comunist? Cât de mult preț punem pe libertatea individuală versus tradiție? Ce se întâmplă când morala e confundată cu legea?

„Exerciții de democrație. Investigarea istoriei recente” este un proiect cultural al platformei Reactor Social, finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, de Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca și de Consiliul Județean Cluj. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
  

Recenzii:

M.I.S.A.PĂRUT este un elocvent studiu de caz asupra încăpăţînării cu care opinia publică, în covîrşitoare proporţie, refuză gîndirea critică în favoarea unui conservatorism primitiv şi a unui naţionalism rudimentar. (…) M.I.S.A.PĂRUT este un excelent spectacol despre retardul civilizaţiei autohtone.”

Oana Stoica, Dilema Veche http://dilemaveche.ro/sectiune/arte-performative/articol/noaptea-mintii  

Dragoș Mușoiu construiește cu o minuție de bijutier un univers multifațetat, în care fiecare dintre cei patru actori primesc, într-o dinamică pe cît de expresivă, pe atît de solicitantă, sarcini multiple, atît la nivelul interpretării (într-un joc sofisticat de distanțare și empatie caracterizantă, ce se răstoarnă una-ntr-alta la distanță de secunde), cît și la nivelul plasticii corporale. Oana Mardare, Raluca Mara, Cătălin Filip și Bogdan Rădulescu alcătuiesc un ansamblu pe cît de omogen antrenat, pe atît de capabil să ofere performanțe individuale sclipitoare.

Miruna Runcan, Observatorul Cultural, http://www.observatorcultural.ro/articol/structuri-dramatice-noi-spatii-imaginare-negociabile-despre-asumarea-conditiei-experimentale/   

Mușoiu îşi creează un stil, are o viziune scenică minimalistă şi expresivă, ştie să îmbine tradiţiile teatrului documentar cu cele ale teatrului postmodern, nu-şi supra-turează actorii deşi ar avea nenumărate ocazii pentru dramatism à la roumaine şi, pentru a reveni la ideea de început înţelege acel element de bază al artei dramatice care scapă multor alţi titulari clujeni: înţelege că doar ceea ce e subtil e dramatic şi că perioada şocului că expresie teatrală a trecut de câteva decenii.

Lucian Tion, Critic Atac, http://www.criticatac.ro/29645/m-i-s-a-parut/  

Extrem de bine dozat, bine gândit, excelent realizat, viu. Elemente puţine care fac mult, costume rebele în cuminţenia lor şi o poveste care te duce cu mult tact către un o senzaţie pe care nu ştii exact cum să o descrii.

Ilinca Anamaria Prisacariu, Liternet, http://agenda.liternet.ro/articol/22304/Ilinca-Anamaria-Prisacariu/Ce-am-vazut-si-simtit-la-Maratonul-teatrului-independent-Bucharest-Fringe-2017.html  

Spectacolul nu intenţionează nici măcar o clipă să ofere o perspectivă favorabilă, edulcorată, dezvinovăţitoare despre Mişcarea lui Gregorian Bivolaru. Să le servească drept alibi ori scuză. Nu nutreşte intenţii generalizatoare. Nu are partizanate. Doreşte doar să ne pună pe gânduri (să fie asta puţin lucru?), formulând întrebarea referitoare la cât de multe lucruri exacte ştim despre faptele reale şi nu senzaţionaliste ale lui Gregorian Bivolaru

Mircea Morariu, Adevărul, http://adevarul.ro/cultura/teatru/ce-mai-putem-vedea-teatrele-tara-ii-1_59db20385ab6550cb8f4b4fd/index.html 

Bilete online


Parteneri media
   
Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft