Bilete online
FALSTAFF
după William Shakespeare



FALSTAFF

după William Shakespeare

vezi tot programul
Joi
25 Apr 2024 19:00
Teatrul de Nord - Sala Mare


Video


Imagini



Spectacolul din 24 martie este programat sub semnul ARTIȘTII PENTRU ARTIȘTI, campanie inițiată de UNITER cu scopul sprijinirii artiștilor vârstnici cu probleme de sănătate.

Suma provenită din vânzarea de bilete la această reprezentație va fi virată în Fondul de Solidaritate Teatrală (RO14BRDE445SV17256174450).

Cumpără bilete la spectacolele din cadrul Campaniei! Artiștii au nevoie de susținerea ta!
www.uniter.ro 


FALSTAFF
 după William Shakespeare

Dramatizare: Daniel Oltean

Regia artistică: Ovidiu Caița

Scenografia: Cristian Marin

Lighting design: Lucian Moga

Asistență dramaturgie: Codruța Cadar

Distribuția:

FALSTAFF – Romul Moruțan

ANNE – Anette Marka

EVANS – Radu Botar

SHALLOW – Sorin Oros

SLENDER – Bianco Erdei

DR. CAIUS – Andrei Gîjulete      

QUICKLY – Andreea Mocan

SIMPLE – Cătălin Mareș

D-NA FORD – Alina Negrău

D-NA PAGE – Dorina Nemeș

FORD – Ciprian Vultur

PAGE – Stelian Roșian

BARDOLPH – Vlad Mureșan

PISTOL – Cristian But

NYM – Sergiu Tăbăcaru

FENTON – Andrei Stan

RUGBY – Tibor Székely

-------------------

Regia tehnică: Vlad Giurge

Sufleur: Yvette Princz

Lumini: Ioan Iluță, Călin Mocan

Sunet: Gabriel Feleg

-------------------

Traducere în limba maghiară: Ádám Csaba Balogh

-------------------

Premiera: 28 ianuarie 2024
Durata spectacolului: 3 ore (+ o pauză de 15 min.)
-------------------

Se pare că, la un moment dat, Falstaff l-a enervat rău pe Shakespeare. Altfel se explică greu de ce dramaturgul pentru care „lumea e o scenă”, nu i-a dat niciodată rolul principal. Când un personaj încearcă să capteze toată atenția, când – împotriva firii - tinde mereu să se transforme din personaj în actor, orgoliosul dramaturg simte că-l pierde de sub control. Și-atunci îl pune la colț, îl ascunde printre alte personaje, ba chiar le pune pe acestea să-l pedepsească exemplar. Cam asta cred că a făcut și Shakespeare, exasperat de supraabundența corporală și vocală a celui pe care l-a botezat Falstaff. Și totuși. Au trecut 400 de ani și, deși n-a avut norocul lui Hamlet să joace într-o piesă ce-i poartă numele, Falstaff a supraviețuit cu brio, amuzându-se cu siguranță de șovăielile și orgoliile Marelui Will. În seara asta, vom ține și noi cu Falstaff. O primă dovadă e faptul că numele spectacolului e chiar numele lui. Apoi? Apoi l-am lăsat liber să se descurce și să se distreze cum crede el de cuviință pe scenă. Și, dacă e în stare, să distreze și pe alții. Mă rog, în stilul lui.
Daniel Oltean

-------------------

Lumea lui Falstaff este plină de posibilități. Am putea spune chiar că posibilitățile sunt infinite, pentru că Falstaff nu e interesat să le restrângă prin coduri sociale sau morale. El doar le explorează. Falstaff se joacă. Pentru el joaca nu e puerilă sau inutilă, nu e o pierdere de vreme, ba chiar e cea mai bună modalitate prin care poate curge timpul. Falstaff se joacă serios fără să se ia în serios, ca orice alt copil investit în jocul inventat de el și pe care numai el îl poate descifra. Și totuși, Fastaff își dorește și își crează parteneri de joacă, chiar dacă nu se mai obosește să le explice regulile. Oricum, la ce-ar putea fi ele bune? Însă poate mai important decât atât este faptul că Falstaff provoacă. Un gând nou, o glumă, o lume. Provoacă oamenii din jur să guste din posibilitatea unei vieți în care nimic nu trebuie să fie serios. Nimic în afară de joc, bineînțeles.
Codruța Cadar

-------------------

După studiile de drept şi filosofie (Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca), Daniel Oltean absolvit teatrologie și scriere dramatică (Universitatea de Arte, Târgu Mureș). De profesie este procuror DIICOT, dar afectiv este legat de literatură şi de teatru.

A fost dramaturg de spectacol pentru „Piatra” de Marius von Mayenburg, regia Theodor-Cristian Popescu (Teatrul Studio, Târgu Mureș, 2012) și pentru „Offline”, regia Laurențiu Blaga (Teatrul Național Târgu Mureș, 2018). De asemenea, a fost consultant de spectacol  la „Punct Triplu”, regia Bogdan Georgescu (Teatrul Național, Târgu Mureș, 2014) și coautor al textului dramatic pentru spectacolul „Mutanții” coordonat de Ștefan Peca, regia Ovidiu Caița (Teatrul Studio, Târgu Mureș, 2016).

Lucrarea practică de finalizare a masteratului de scriere dramatică (coordonat de Alina Nelega), „50 de secunde”, a primit Premiul UNITER pentru cea mai bună piesă românească a anului 2017. În 2018 piesa a fost montată la Teatrul Național I.L.Caragiale București, în regia lui Eugen Gyemant.

În 2019 a fost dramaturg de spectacol la „Eu tremur” de Joel Pommerat, spectacol realizat de Ovidiu Caița cu masteranzii la actorie anul I (Teatru Studio, Universitatea de Arte Târgu Mureș).

În 2021 a colaborat cu Trupa Mihai Raicu în proiectul T.E.a.M.A., cofinanțat de AFCN, a susținut ateliere cu elevi de liceu din Carei în urma cărora a rezultat textul „Absențe” pus în scenă de Adrian Iclenzan la Teatrul de Nord.

-------------------

Cristian Marin este un scenograf cu un stil matur și riguros, cu propuneri pline de curaj care aduc operelor abordate perspective noi. A absolvit Facultatea de Filosofie și Jurnalism în 2008, ceea ce i-a influențat lucrările, care sunt mereu ancorate în informații reinterpretate și revalorificate. Pregătirea lui în domeniul comunicării este un atu extrem de important în contextul în care arta contemporană pare să sufere pe alocuri acut de lipsă de conținut.

În anul 2011, termină studiile în arta scenografiei la Universitatea Națională de Teatru și Film „I.L. Caragiale”, în clasa profesorilor Ștefania Cenean și Ștefan Caragiu. Este momentul în care se lansează cu o serie de succese pe scenele din România.

În ultimul an de studiu la UNATC semnează scenografia spectacolului „Woyzeck” în regia lui Ducu Pamfile, care a și obținut premiul pentru cea mai bună piesă la festivalul de Teatru pentru Tineret de la Piatra Neamț în 2011.

Urmează apoi colaborări cu regizori și creatori din dans și artele spectacolului, din București: Teatrul Excelsior, Teatrul „Stela Popescu”, Teatrul de Comedie, Teatrul Godot, Teatrul Național, Teatrul Masca, Centrul Național al Dansului și din țară: Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botosani, Teatrul „Sică Alexandrescu” BrașovTeatrul Dramatic „Ion D. Sîrbu” Petroșani, Teatrul Municipal „Bacovia” Bacău, Teatrul Municipal Baia Mare, Teatrul Municipal „Csíki Játékszín” Miercurea Ciuc, Teatrul Naţional Târgu-Mureş - Compania „Tompa Miklós”, Teatrul Național Iași etc.

Bilete online

REGIA
Ovidiu Caiţa
regia artistică

DISTRIBUTIA
Alina Negrău
D-NA FORD
Bianco Erdei
SLENDER
Dorina Nemeş
D-NA PAGE
Sorin Oros
SHALLOW
Vlad Mureşan
BARDOLPH

COLABORATORI
Cristian Marin
scenografia
Daniel Oltean
dramaturgia
Lucian Moga
lighting design

ECHIPA TEHNICA
Codruța Cadar
asistent dramaturgie
Vlad Giurge
regia tehnică


Parteneri media
   
Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft