
GAIŢELE
adaptare după Alexandru Kiriţescu
Imagini






















Decorul - Cristian Gătina
Durata spectacolului: 2 ore (cu pauză)























STAGIUNEA 2007 - 2008
GAIŢELE
comedie muzicală
comedie muzicală
adaptare după Alexandru Kiriţescu
muzica originală (pe versurile marilor poeţi români): Dumitru Lupu
Distribuţia:
Aneta Duduleanu ........................................ Rora Demeter
Zoia ............................................................... Adriana Vaida
Lena ............................................................. Carmen Frăţilă
Georges Duduleanu ..................................... Marcel Mirea
Ianache Duduleanu ......................................... Vasile Blaga
Colette Duduleanu ................. Dana Moisuc / Alina Negrău
Margareta Aldea ................... Alina Negrău / Daniela Grad
Wanda Serafim ............................................. Dorina Nemeş
Mircea Aldea .............................. Dorin C. Zachei / Sorin Reteşan
Fraülein ........................................................... Anca Similar
Zamfira ................................................................ Gina Gorea
Ernest ................................................................. Ştefan Bordea
Decorul - Cristian Gătina
Costumele - INEDIT
Mişcarea scenică - Gabriela Tănase
Pregătirea muzicală - Dumitru Lupu şi Cristian Dan
Regia artistică - Andrei Mihalache
Durata spectacolului: 2 ore (cu pauză)
Sufleur - Viorica Botar
Lumini - Mihai Zima, Ioan Dindiligan
Sunet - Robert Costea
Regia tehnică - Dorel Iurcencu
Mulţi dintre spectatorii temeinici ai Teatrului de Nord se vor întreba: ca caută Gaiţele într-un repertoriu de teatru transilvan?! De ce un text plin de: dragă, soro, fă, bre, ţaţă, pa-pa, tai-tai, duduie etc... într-o zonă fără aceste particule venite de peste munţi, din ţările lui dupe şi e mulţi!?! De ce un spectacol despre zoaiele sufletului, despre nedreptate şi intoleranţă, chiar dacă ţinute în penseta comicului?
Răspunsuri literare ale autorului sunt multe, unele subînţelese, altele risipite în subtexte. Răspunsurile noastre ar fi: actualitatea temei, generalitatea neroziei, şi din păcate profunda, înrădăcinata – de nedezrădăcinat – bucurie parşivă pentru necazurile caprei vecinului.
Într-o Europă Unită, unde România a rămas cu o rână la Porţile Orientului, Mitică, miticii şi miticismul şi-au umplut la refuz plămânii cu aer balcanic şi au trecut de mult hotarul regatului, exhalându-l la graniţa desfiinţată dinspre apusuri. Valorile familiei sunt din ce în ce mai mult bârfa, invidia, dispreţul şi mitocănia, în cele mai variate formule bi, tri sau multilingve. Şi dacă toate acestea au devenit dogme şi canoane naţionale e semn că m`iticii au devenit miti`ci. De aceea Gaiţele...
Andrei Mihalache, regizorul spectacolului
„Schiller spunea că înainte de a scrie o piesă de teatru „stătea de vorbă” cu personajele sale pentru a le defini personalitatea. Regizorul Andrei Mihalache mi-a solicitat o muzică originală pentru „gaiţele” sale. Actorii sătmăreni s-au integrat cu inteligenţă vocalităţii cerute de sensurile dramaturgiei muzicale. Repetiţiile şi înregistrările noastre au însemnat acumulări calitative, care au uşurat memorizarea, înţelegerea, permiţând actorilor, ca efect secundar, să nu mai fie dependenţi de grafica partiturii. Sunt mulţumit şi fericit. Colectivul a ieşit din acest proiect mai antrenat, mai aproape de spectacolul muzical, ca deziderat al actorului total.”
Dr. Dumitru Lupu
... La nivel de muncă de laborator, crearea de costume de scenă într-un spaţiu obişnuit cu realizarea de serii mari vestimentare, ne-a scos din cotidian printr-o abordare nouă a problemei în cauză. Dacă pentru realizarea unei colecţii este suficientă o stare, o idee sau o imagine, documentarea fiind efectuată ulterior, pentru această piesă de teatru am început cu familiarizarea cu textul lui Kiriţescu, documentarea epocii respective, documentarea brandului prin apelul la arhive, pentru a creiona încet-încet fiecare personaj în parte. Am încercat să creăm fiecărui personaj o identitate solidă, cu un background de imagine şi statutar bine definit, care să fie reflectat în hainele pe care le poartă. Fiecare personaj reflectă un moment de istorie, atât diacronic - alături de veacul trecut - cât şi sincronic cu timpul personal al fiecăruia. Dacă am reuşit, înseamnă că experimentul a fost un succes: personajele vorbesc (şi) prin haine, adăugând un plus de farmec unei comedii cu accente melancolice.
Zita Pop, Cosmin Mureşan - design team - S.C. Inedit S.R.L. Satu Mare
Bilete online
REGIA
SCENOGRAFIA
COREGRAFA
DISTRIBUTIA
FOȘTI ANGAJAȚI ȘI COLABORATORI